Kas ir ZMA?

ZMA ir zinātniski izstrādāta anaboliska minerālu formula. Tā satur Cinka mono aspartātaminotransferāzi, Magnija aspartātaminotransferāzi un vitamīnu B-6. Tie visi ir dabīgi produkti, kuri ir klīniski pārbaudīti, un kuri būtiski palielina anabolisko hormonu līmeni un muskulatūras spēku.

Fiziskas slodzes palielināšana noved pie tā, ka organisms zaudē vitamīnus un minerālus, kuri ir tik nepieciešami kultūrismā, ņemot vērā, ka palielinās glikozes līmenis un urinācija, tiek zaudēts magnijs, cinks, B12, B6, folijskābe un vēl daudz kas cits.

Ieguvumi lietojot ZMA?

Galvenais ieguvums no paaugstināta testosterona līmeņa ir palielināts spēks un muskuļu masa. ZMA lietotājiem parasti ir vēl arī šādas blakusparādības:

Palielināta muskuļu masa;

  • Lielāka izturība;
  • Vairāk enerģijas;
  • Palielināts libido;
  • Uzlabots garastāvoklis (testosterons tiek lietots arī lai ārstētu depresiju);
  • Dziļāks un ciešāks miegs.

ZMA zinātniskie pētījumi.

Ir veikts ļoti daudz dažādu pētījumu saistībā ar ZMA. Nesenie pētījumi liecina, ka atlētiem bieži trūkst Cinks, Magnijs un ZMA ir lielisks veids, kā papildināt savas rezerves, kā arī, ZMA spēj palielināt testosterona līmeni līdz pat 30%.

Lorrie Brilla atskaite (Dr. Lorrie Brilla ir Western Washington Universitātes zinātnieks, kurš nodarbojas sporta uztura izpēti.):

NCAA futbola spēlētājiem, kuri lietoja ZMA astoņas nedēļas, bija 2,5 reizes lielāks muskuļu spēka pieaugums nekā tas bija placebo grupai. Pirms un pēc kāju izturības mērījumi tika mērīti izmantojot Biodex izokinētisko dinamometru. ZMA izmēģinājuma grupai, spēks bija pieaudzis par 11,6%, salīdzinājumā ar 4,6% pieaugumu placebo grupai. (ACSM journal, Medicine and Science in Sports and Exercise, Vol. 31, No. 5, May 1999).

Muskuļu spēka pieaugums ir saistīts ar anabolisko hormonu līmeņa palielināšanos ZMA grupai. ZMA grupai bija 30% palielinājums brīvajam un kopējam testosterina līmenim salīdzinājumā ar 10% SAMAZINĀJUMU placebo grupai. ZMA grupai bija arī neliels palielinājums insulīna augšanas faktoram (IGF-1), salīdzinājumā ar 20% SAMAZINĀJUMU placebo grupai. Šīs pētījums apliecina, ka anabolisko hormonu un muskuļu spēka pieaugums ir iespējams arī jau spēcīgiem, labi trenētiem atlētiem, izmantojot cinka-magnija preparātus.

ZMA uztura bagātinātāji un dozācija.

ZMA uztura bagātinātāji ir sastopami tablešu un kapsulu formā. Parasti tie tiek lietoti vienu vai divas reizes dienā: pirms treniņa un/vai tukšā dūšā pirms miega. Dozācija var variēt atkarībā no produkta ražotāja – vienmēr lasiet produkta norādījumus un instrukcijas.

Vai ZMA ir blakusefekti?

ZMA tiek gatavots no dabīgām sastāvdaļām un tam nav zināmu blakusefektu! Tas ir vienlīdz drošs priekš vīriešiem un sievietēm!

Avots: monsterfood.lv