HMB (beta-hydroxy beta-methylbutyrate)

Kas ir HMB?

HMB ir sazarotās ķēdes aminoskābes Leicīna metabolīts. HMB nav steroīds vai zāles, bet tas ir klasificēts kā uztura bagātinātājs. Tas ir sastopams arī pārtikā (gaļā un dārzeņos), kā arī to ražo pats organisms.

Tas ir viens no viss vairāk pētītajiem preparātiem visā bodybuildinga vēsturē ar vairāk kā 30 klīniskiem pētījumiem, kuri ir atspoguļoti dažādos zinātniskos žurnālos.

Kādēļ man lietot HMB?

  • HMB palielina organisma spēju audzēt muskulatūru un dedzināt tauku slāni.
  • HMB ir pozitīva ietekme uz olbaltumvielu metabolismu.
  • Pētījumi ir atklājuši tikai pozitīvus efektus uz veselību un metaboliskajiem procesiem.
  • HMB kombinācijā ar spēka treniņiem samazina olbaltumvielu sabrukšanu un spēj palielināt muskulatūras masu un spēku.
  • Ir ieteicams lietot 1 gramu kopā ar 1 gramu C vitamīnu, 1 stundu pirms treniņa, tas samazinās muskuļu dedzinošo sajūtu, kā arī saīsinās atjaunošanās laiku.
  • HMB pasargā muskuļu audus diētas laikā.
  • HMB paaugstina aerobās spējas.

Vai ir kādi negatīvi blakus efekti?

Pētījumi nav atklājuši nekādus negatīvus blakus efektus, ja deva nepārsniedz rekomendēto devu.

Kurš ēdiens satur HMB?

  • Sams (zivs).
  • Greipfrūts.

Ņemiet vērā, kā ēdiens nesatur pietiekami daudz HMB, lai to varētu uztvert kā uztura bagātināšanu ar HMB.

Kāda ir rekomendētā deva HMB?

Ieteicamā deva ir 3 grami HMB katru dienu. Tomēr, daži pētījumi liecina, ka cilvēki, kuru svars pārsniedz 90 kg un vairāk, var palielināt devu līdz 6 gramiem HMB.

Vai HMB vispār strādā?

Ir liela cilvēku grupa, kura uzskata ka HMB nedod nekādu labumu. Lai gan pētnieku grupa no ISURF programmas (šiem pētniekiem arī pieder HMB patents) uzskata, ka nevar izlikties neredzam pierādījumus par sasniegumiem, kurus sniedz atlēti, kuri lieto HMB un uzskata to par efektīvu.

Avots: monsterfoog.lv