B.C.A.A.

  1. Labākā Leucīna, Isoleucīna un Valīna attiecība ir 2:1:1
  2. Dienas deva 5 - 20 grami sadalīti 3 - 4 uzņemšanas reizēs 30 min. pirms brokastīm, 10 - 20 min. pirms un pēc treniņa.
  3. BCAA stimulē ne tikai muskuļu vielumaiņu , bet arī smadzeņu darbību. Nav ieteicams uzņemt vēlu vakarā, var būt problēmas ar miegu.
  4. BCAA samazina muskuļu sāpes pēc treniņiem, jo stimulē un paātrina proteīna sintēzi. Atpūtas periodos uzlabo anabolos un bremzē katabolos procesus.
  5. BCAA aminoskābes sastāda apm.35% no dienā nepieciešamām neaizstājamām aminoskābēm. Kaut gan Leucīnam ir lielākā ietekme uz anaboliem procesiem - atsevišķi to nav ieteicams lietot, jo tikai visas 3 aminoskābes kopā dod lielako anabolisko efektu.
  6. BCAA uzlabo arī garīgās darba spējas un garastāvokli.
  7. BCAA stiprina imunitāti. Tās piedalās DNS un RNS sintēzē. Nomāc patogēno baktēriju vairošanos un cīnās ar infekcijām.
  8.  BCAA ir gadiem pierādījušas savu efektivitāti, spēju cīnīties ar fizisko un garīgo nogurumu, uzlabo imunitāti, labi palīdz koncentrēties fiziskam un garīgam darbam. Uzlabo vispārējo veselību ne tikai atlētiem un fizkultūriešiem, bet arī ierindas pilsoņiem.

Māris Šveiduks